חברות מזון גדולות? כדאי שתכירו את תוכנת ניהול הקמעונאות של תפנית

במה עוסקת חברת מזון גדולה? לכאורה, התשובה ברורה: בהיבטים כאלה ואחרים של עולם המזון. אלא שקמעונאים בתחום זה ובכלל, למעשה עסוקים לא מעט באינספור פעילויות מסביב לכך. גם אם תחום עיסוקה של החברה ממוקד במזון, מסביב לליבה עסקית זו יש בהכרח צורך לנהל ולנהל היטב, הררי מידע, תהליכים עסקיים שונים, בירוקרטיה מול הרשויות ועוד. בכדי להצליח, חברה כזו חייבת להתנהל היטב מכל הבחינות – בליבה העסקית וגם מעבר לה. כיצד עושים זאת? יותר מכך – כיצד ניתן לעשות זאת בצורה היעילה, האמינה והכי פחות מסובכת?

אפשרות ראשונה: לגבש אוסף תוכנות טובות

גישה אחת לפתרון אתגר ניהול חברות מזון, היא גישה טבעית מאוד: בואו נרכוש תוכנה שעושה X, בכדי לטפל בהיבט X, תוכנה שמתמחה ב-Y, עבור טיפול ב-Y וכן הלאה. ניהול פרטי הלקוחות? בתוכנתCustomer Relationship Management כמובן. ניהול הרכש? נחפש תוכנה ייעודית לנושא זה. בגישה זו, תשקיעו לא מעט זמן ומאמץ, לאתר את התוכנות המתאימות לכם ביותר לכל מטרה. ייתכן ששמעתם על האפשרות של עבודה עם מערכת ERP בתור מערכת מרכזית אחת, אך היא נשמעת לכם כמערכת גדולה ומסובכת מדי. אז נאמר שבמקום זאת, אספתם תוכנות איכותיות אך נפרדות. המורכבות לא תסתיים כאן. יהיה צורך לאחר מכן, להתמודד עם הפעלת כל התוכנות האלה ביחד. הרי תהליכי עבודה רבים בעסקים, משלבים מידע מסוגים וממקורות שונים. פרטי הלקוחות למשל, הם עניין של מחלקת השיווק ובהמשך גם של מחלקת המכירות ואז אולי של אנשי התמיכה הטכנית וכן הלאה.

אפשרות שנייה: לרכז הכל למערכת אחת

אפשרות נוספת, היא כאמור מערכת Enterprise Resource Planning. מערכת כזו מטפלת בכל הדברים במקום אחד. בכך, היא פותרת עבורכם מראש, סיבוכים באינטגרציה בין תוכנות נפרדות. היא מצמצמת כפילויות מידע, מונעת טעויות עקב ריבוי מערכות ומספקת יתרונות נוספים. בין השאר, מערכת ERP תסייע להנהלת חברת המזון לקבל תמונת מצב עדכנית ומדויקת. תודות לכך, תשתפר איכות ההחלטות שההנהלה יכולה לקבל. מסיבות אלה ונוספות, מערכות ERP נפוצות למדי בעסקים גדולים.

אפשרות שלישית וכנראה הטובה ביותר

אלא שגם למערכת ERP יש חסרונות מסוימים. בין השאר, מערכת כזו תחייב ביצוע התאמות שונות, בכדי שהיא תתאים למגזר העסקי שבו אתם עוסקים. תפנית היא מערכת ERP, אשר מציעה לכך פתרון מצוין. תפנית מיוחדת בכך שהיא מותאמת מראש למגזרים שונים. ישנה למשל גרסה שלה, עבור ניהול עסקים בתחום הקמעונאות. זאת, לצד גרסאות עבור מגזרים עסקיים רבים אחרים. זו היא מערכת איכותית וותיקה, מחברת הטכנולוגיה הבולטת מטריקס, אשר כוללת בין השאר יכולות של

 

 

  • ניהול רכש, לוגיסטיקה ושרשרת אספקה – כולל ניהול קטלוגים וניהול עצי מוצר.
  • CRM – מודול ניהול קשרי לקוחות (Customer Relationship Management).
  • ניהול מכירות – כולל ניהול לידים.
  • ניהול פיננסי – תפנית גם מסייעת בניהול הפיננסי של העסק, תוך תאימות לתקנות וחוקים בנושא חשבונאות. כמו כן, המערכת מטפלת בניהול ספר ראשי, ניהול תקציב ובקרה תקציבית, ניהול ספקים ותשלומים, ניהול לקוחות וגבייה, התאמות בנקים והתאמת כרטיסי אשראי וכן דו"חות כספיים. המערכת פועלת ברמה רב חברתית, רב שנתית ורב מטבעית.
  • ניהול שירות – כולל ניהול הסכמי שירות וקריאות שירות וכן אינטגרציה למודול הפיננסי ולמודול הלוגיסטי, לשם ניפוקים ותהליכי רכש.
  • פתרונות ניידים – ממשקי קופות ופתרונות מובייל, כולל קריאת ברקוד, מסופונים ומסופי RF.

לסיכום

בשורה התחתונה, תפנית עשויה להיות המפתח, להשגת התוצאות הטובות ביותר ממערכות המחשוב שלכם.

נגישות