המאכלים שיעזרו לתינוק לישון טוב יותר בלילה

כל הורה רוצה את הטוב ביותר עבור הילד שלו וכל הורה רוצה לישון טוב, ועל כן אם ניתן לשלב בין השניים, הרי שמדובר ביתרון מהותי, וכיוון שאוכל מהווה נדבך משמעותי מההתנהלות שלנו כהורים סביב התינוק והוא משפיע רבות על הבריאות, נציין שיש כמה מאכלים שמסייעים לישון טוב, כאשר מראש נציין שרצוי להפריד בין אוכל כבד לשינה טובה, וזאת כי הרבה פעמים כשהקיבה מלאה באוכל שקשה לעיכול התינוק עשוי לישון פחות טוב. בנקודה זו נעצור להכיר מה לא כבד וכן עשוי לתרום לאיכות השינה, אך ראשית נציין שכל מאכל ראוי לבחון פעמים: הן מבחינת התאמה והן מבחינת טקסטורה.

הפרדה מלאה בין אוכל לתנומה

הורים שחזרו לישון לילות רצופים באמצעות שיטת לילה טוב כבר יודעים שאין למהר להניק, או לתת בקבוק בכול פעם שהתינוק מתעורר, אלא יש להפריד בין אוכל לתנומה, וזאת כי המטרה של שינה בריאה היא לסייע לתינוק להירדם ללא שום תלות, ובין היתר גם ללא אוכל, ועל מנת להצליח מוטב לרווח בין האכלה להרדמה ובאופן כללי לשמור על שעות האכלה קבועות, כאשר גם בקבוק מים במיטה עשוי להוות הסחה שמצריכה גמילה נקודתית.

תשעה מאכלים טעימים ומרדימים

  1. חלב חם – רובינו גדלנו על המעשייה שחלב חם מסייע להירדם, ופה הזמן לציין שלא מדובר במעשייה, אלא חלב חם מכיל חומצת אמינו שמובילה לייצור סרוטונין. הסרוטונין מסייע להירדם ופה נשאלת השאלה מדוע חלב חם ולא קר ישר מהמקרר? ובכן טמפרטורה חמה (לא מדי כמובן) מסייעת להרחיב את כלי הדם, עובדה שמרגיעה את הגוף ומכניסה למוד של שינה.
  2. שקדים – גם שקדים מכילים חומצת אמינו וכפי שציינו היא מסייעת להירדם. עם זאת, כיוון שלא ניתן לתינוק שקדים, מומלץ לשקול את החלופה הבאה: חלב שקדים.
  3. אורז לבן – אורז לבן מתעכל באיטיות ועל כן הוא משחרר באופן הדרגתי סוכרים לגוף. אי לכך אכילה של אורז כ4 שעות לפני שעת השינה עשויה לסייע להירדם כהלכה. כמו כן, כיוון שמדובר בתינוקות, מוטב לבחון מתכונים של דייסות אורז.
  4. בטטה – הבטטה הינה פחמימה מורכבת ובנוסף היא מכילה אשלגן – מרפה את השרירים ובכך מסייעת לישון היטב.
  5. דובדבנים – אם רק תעניקו לילד מיץ דובדבנים, תיהנו ממלטונין טבעי – כימיקל שמווסת כהלכה את שעות השינה.
  6. תה קמומיל – ציינו שמשקה חם מסייע לשקוע בשינה ופה נוסיף שתה קמומיל ותה ולריאן תומך באיכות השינה, אם כי חובה לוודא שמדובר בתה נטול קפאין.
  7. בשר הודו – בשר הודו מכיל טריפטופן, אחד המרכיבים שמובילים לתחושת נמנום. על מנת להכינו לתינוקות חסרי שיניים, חפשו אחר מתכונים מותאמים.
  8. פחמימה מורכבת – פחמימה מורכבת מסייעת לישון כהלכה, ולצד בטטה שכבר ציינו, נוסיף לרשימה כוסמת, קינואה וגריסים.
  9. בננההבננה מכילה מגנזיום ואשלגן, חומרים שמסייעים בהרפיית השרירים, וגם היא מכילה חומצת אמינו שמעודדת שינה, כך שסה"כ היא אידאלית כקינוח לפני תנומה.

לא על בטן ריקה!

לבסוף נציין שיש לוודא שלא משכיבים את התינוק לישון כאשר הוא רעב, וזאת גם בכדי שהוא יישן יותר טוב וגם בכדי שאנו ההורים לא נתפתה להציע לו בקבוק באמצע הלילה, ללא קשר לזמני האכלה קבועים. כמו כן, יש לוודא התאמה מלאה בין גיל התינוק לבין כמות ואופי ההכנה, ואין לחייב את התינוק לאכול מאכל כזה או אחר, כי ראשית הוא צריך להתחבר.

Leave a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *