משהו מתבשל כאן: איך מפרסמים עסק בישול ביתי באינסטגרם?

אם אתם עוסקים בבישול, אפיה, מרבים לארח לסעודות או אפילו מתסיסים בירה ביתית – אתם פשוט חייבים נוכחות באינסטגרם. הרשת החברתית הזו הפכה בשנים האחרונות לכוח דומיננטי בשיווק של כמעט כל עסק באשר הוא, על אחת כמה וכמה בעסקים שמצטלמים טוב. אוכל ושתיה הם תחומים קלאסיים לשיווק באינסטגרם. בואו נבין בדיוק איך לגשת לזה:

פתיחת ערוץ והיכרות עם אינסטגרם

ראשית תצטרכו להכיר את הרשת, את היכולות שלה ואת הפונקציות השונות. כבר מזמן שהאינסטגרם איננה רק רשת תמונות. יש שם סטוריז, סרטונים קצרים ואפילו שירות לסרטונים יותר ארוכים ממש כמו יוטיוב. שם המשחק כאן הוא לפרסם תכנים מושקעים בכדי להגדיל את כמות העוקבים באינסטגרם. עוקב כזה יכול להביא עוד תנועה לחשבון שלכם וכאשר זו מספיק משמעותית, אתם תראו גם פניות עסקיות שמתחילות להגיע.

מצאו את הסגנון שלכם

מכיוון שהרשת הזו נסמכת על ויזואליה, חשוב מאד לפתח מין סגנון ייחודי לכם. תוכלו לקבל השראה מחשבונות אינסטגרם פופולריים במיוחד. סגנון של ערוץ נקבע לפי הרבה פרמטרים אסתטיים, לדוגמא:

פילטרים

אחד מסימני ההיכר של האינסטגרם. חשוב שתבינו כבר מההתחלה אילו פילטרים עובדים בשבילכם ותמשיכו איתם.

זוויות צילום ולוקיישן

יש אינספור רעיונות מקוריים ללוקיישנים מעניינים, וגיוון בזוויות הצילום יהפכו את התמונות שלכם למיוחדות ואפילו אומנותיות. זה ייתכן עניין לעמוד שלכם ויגרום לעוקבים לרצות לראות עוד.

גרפיקה

השקיעו בגרפיקה מקצועית ואחידה. דווקא מפני שאין הרבה מקומות לגרפיקה, זה עושה אותה לחשובה יותר, למשל באייקונים של הסטוריז או בלוגו לערוץ שלכם.

השקעה בציוד

לאט לאט אתם תצטרכו להשקיע בציוד. אם אתם מצלמים סרטונים, זה אומר מיקרופון טוב שמסנן רעשי רוח ומעביר את המסר שלכם באופן חד וברור. תאורה טובה תהיה הכרחית הן לסרטונים והן לצילומי סטילס, ביחוד אם אתם מצלמים אוכל מקרוב או בתוך חללים סגורים כמו בית או מטבח. צילום מקרוב ידרוש מכם גם עדשות ייחודיות. תוכלו להשיג כיום ציוד סמי מקצועי שיעשה את העבודה במחיר שפוי. העבודה עם ציוד הצילום תדרוש מכם ללמוד ולהכשיר את עצמכם לזה. אל תשכחו שכדאי להבין מעט בעריכת וידאו או תמונות, כי גם הציוד הטוב ביותר לא תמיד יביא מוצר שמיועד לפרסום ללא תיקונים.

משהו מתבשל כאן איך מפרסמים עסק בישול ביתי באינסטגרם

קידום הערוץ

לבסוף, אולי תופתעו לשמוע, אבל גם התכנים הטובים ביותר יישארו מיותמים ללא פעולות קידום יזומות. אתם תהיו חייבים להקדיש זמן ומשאבים בשביל לשתף את התכנים שלכם בכל מיני פלטפורמות, חלקן אפילו בתשלום. עוד כלי שישרת אתכם לפחות בהתחלה יהיה רכישה של עוקבים, לייקים וצפיות. אם אתם שומעים על הקונספט הזה לראשונה ואתם מופתעים, כדאי שתתרגלו לרעיון. למעשה, זו אפילו הדרך הזולה להגיע לערוץ אוכל בעל השפעה. אנחנו בטוחים שאתם יוצרים קולינרים מוכשרים, זה לבדו לא יבטיח הצלחה מהירה של הערוץ. קנייה של עוקבים וצפיות 'תתניע' את הערוץ שלכם ותזרים אליו צופים שיוכלו להתחיל להינות ולשתף אותו.

לבסוף זכרו שההשקעה באינסטגרם היא כמו השקעה עסקית לכל דבר. בזכות הרשת הזו, אתם יכולים לארח באופן וירטואלי המוני מעריצים ממש במטבח שלכם וזהו בדיוק הפוטנציאל האדיר שיש באינסטגרם בשבילכם.

נגישות