תחום הקייטרינג הוא תחום תחרותי, בו ישנה חשיבות רבה לשימוש באתרים. האתר מספק מידע חיוני על נותן השירות, מקדם תדמית רצויה ובעיקר – מהווה ערוץ מרכזי להבאת לקוחות לעסק. לכן, חיוני להקים אותו בצורה איכותית במיוחד. אלה כמה נקודות מפתח לכך:
תשתיות
היבט ראשוני חשוב ביותר, הוא להחליט על תשתיות האתר. אלה כוללות את הסביבה שבה הוא יפותח, כמו גם את המקום בו הוא "יתארח" (יאוחסן). מוטב לקחת את הזמן ולקבל החלטות בנושאים אלה בנחת, כדי לחסוך סיבוכים בהמשך. אחסון האתר הוא לרוב בתשלום חודשי קבוע, אך ישנה גם אפשרות של אחסון אתרים חינמי (לא עולה כסף בכלל).
גרפיקה
לעסק דוגמת קייטרינג, היבט הגרפיקה שמציגה את השירות חשוב במיוחד. תמונות מושכות את העין והן מספקות ללקוח רושם ראשוני, לגבי מה שאתם מציעים. כידוע, מקצוענות בתחום זה מתבטאת גם באסתטיקה – באופן הצגת המנות. לכל זה חשוב לתת ביטוי בצילומים מקצועיים וכך גם לגבי האנשים שמאחורי העסק. גם אם אתה "לא יוצא טוב בצילומים", כדאי להסתייע בצלם מקצוען ולהעלות תמונות של הצוות, דבר שמקרב אותך עוד ללקוח ועוזר לו להכיר אותך. עוד בנושא הגרפיקה, חשוב לזכור את האפשרויות המתקדמות שמציע שימוש בסרטונים. יצירת סרטון תדמית מקצועי לא תהיה זולה, אבל היא עשויה להיות השקעה טובה מאוד.
שיווק
קייטרינג הוא תת תחום בעולם המזון וקייטרינג חלבי הוא נישה בתחום הקייטרינג. מעבר לכך, כל קייטרינג שמקים אתר, הוא מתחרה אחד מתוך רבים באותה הנישה. סביר שהוא ירצה להתבלט ולכן חשוב שהאתר ייתן ביטוי, לכל מה שמייחד אותו ומבדל אותו מהשאר.
קידום באמצעות תוכן
למרות שגרפיקה תופסת מקום מרכזי באתר של עסק קייטרינג, גם לתוכן הטקסטואלי יש חשיבות רבה. למעשה, תוכן זה משמעותי מאוד מבחינת קידום האתר במנועי חיפוש. הוא מחייב לקחת בחשבון שיקולי שיווק וקידום אתרים (SEO) וגם להיות מבוצע על ידי כותבי תוכן מיומנים. תכנים זולים, שכתובים בצורה מרושלת (ובכלל תכנים באתר שמשדרים חוסר מקצועיות), רק יזיקו בטווח הארוך.
מודיעין עסקי
אחת הדרכים לשפר את האתר ואת העסק עצמו, היא להיות מודעים למה שעושים המתחרים. אם בודקים מדי פעם מה חדש באתרי המתחרים בענף שלכם, עשויים לזהות בצורה כזו מגמות חדשות. בנוסף, חשוב לקחת בחשבון שלקוח שלא מכיר אתכם, עשוי לשוטט באינטרנט בכדי לחפש חברת קייטרינג. במצב כזה, הכניסה לאתרכם עשויה להיות קצרה למדי – אחת מתוך רצף כניסות ארוך לאתרים בתחום זה. לכן, חשוב במיוחד להיות אטרקטיביים ביחס למתחרים. היבט משנה לכך, הוא לספק ללקוח הפוטנציאלי גישה קלה ומהירה לדברים העיקריים שהוא מחפש. זה יכול להיות אפילו מידע פשוט, דוגמת מספר הטלפון שלכם.
לסיכום
טיפול יסודי בהקמת האתר, יספק לקייטרינג נכס איכותי וחשוב, לשימוש מתמשך ולצמיחה עסקית.