דרושים עובדים: איך תגייסו צוות למסעדה?

כל מסעדה טובה ואיכותית מסתמכת על תפריט מעניין ועל חומרי גלם טובים, אבל היא לא יכולה לתפקד בלי הצוות הנכון שיוביל אותה להצלחה. בניית צוות מסעדה המגלם את הרוח והפילוסופיה של המסעדה שלכם היא הישג לא קטן, אבל עם הגישה הנכונה, זה לגמרי בר השגה. בואו לגלות במאמר שלפניכם כיצד תוכלו לגייס את הצוות המתאים ביותר למסעדה שלכם.

הבנת הצרכים שלכם

לפני שאתם אפילו חושבים על פרסום מודעת דרושים, חשוב להבין מה אתם מחפשים בעובד פוטנציאלי. למסעדות שונות יש צרכים משתנים, בהתאם לסגנון השירות שלהן, למורכבות התפריט ולבסיס הלקוחות.

  • הגדירו את התפקיד בצורה ברורה: קבעו את תחומי האחריות המדויקים של כל תפקיד. בין שאתם מחפשים להעסיק שף ראשי, מלצר או קופאי, הגדירו בדיוק מה יהיו המשימות היום יומיות שלהם.
  • קבעו דרישות מיומנות: קבעו מהו הניסיון או ההכשרות הנדרשים לקבלה לכל תפקיד בצוות שלכם.

ניסוח מודעת דרושים אטרקטיבית

מודעת הדרושים שלכם היא הרושם הראשוני שיהיה למועמדים פוטנציאליים על מקום העבודה. הינה כמה טיפים שיעזרו לכם למשוך את הכישרונות הנכונים:

  • הדגישו נקודות מכירה ייחודיות: אולי המסעדה שלכם נותנת דגש על קיימות, או אולי מדובר בעסק משפחתי עם צוות מגובש. היבטים אלו יכולים להיות מושכים למועמדים פוטנציאליים.
  • הציעו הטבות תחרותיות: אם אתם מציע הטבות לעובדים כגון בונוסים, פעילויות חברתיות או תוכניות הכשרה, ציינו אותן במודעה.

במהלך התהליך של חיפוש עבודה, מועמדים פוטנציאליים רבים יסרקו מודעות רבות, ולכן חשוב מאוד שהמודעה שלכם תבלוט ותסביר מדוע העסק שלכם הוא מקום נפלא לעבוד בו.

שימוש בכמה ערוצי גיוס

יש כמה אפיקים שונים שדרכם אפשר למצוא עובדים פוטנציאליים:

  • פורטלי דרושים מקוונים: אתרי אינטרנט ולוחות דרושים ייעודיים לענף המסעדנות יכולים להיות מקומות נהדרים לפרסם את המודעה שלכם.
  • מועצות קהילתיות מקומיות: במכללות מקומיות או במרכזים קהילתיים יש לעיתים קרובות לוחות שבהם אפשר לפרסם מודעות דרושים. שיטה זו מצוינת למציאת צוות במשרה חלקית או סטודנטים המחפשים עבודה.
  • הפניות: עודדו את הצוות הנוכחי שלכם להפנות חברים או מכרים העשויים להתאים למסעדה שלכם. לפעמים העובדים הטובים ביותר מגיעים מתוך הרשת הקיימת שלכם.

תהליך המיון והראיון

לאחר קבלת הבקשות, חשוב לקיים תהליך סינון קפדני.

  • עברו על קורות החיים ביסודיות: חפשו ניסיון רלוונטי ובדקו אם קיימים פערים בתעסוקה. כדאי גם לבדוק אם למועמדים יש ניסיון במסעדות דומות לשלכם.
  • ערכו ראיונות פנים אל פנים: פגישה אישית יכולה לתת לכם תחושה טובה יותר של אישיותו של המועמד וכיצד הוא עשוי להשתלב בצוות שלך. הכינו סדרה של שאלות שיכולות לעזור לכם להבין את הגישה שלהם לשירות לקוחות, לפתרון סכסוכים ולעבודת צוות.
  • משמרת ניסיון: במידת האפשר, שקלו לבקש מהמועמד לעבוד במשמרת ניסיון (בתשלום). זה נותן גם לכם וגם למועמד הזדמנות לראות אם הסידור מתאים.

הדרכה וקליטה

גם לאחר שבחרתם את המועמד המושלם, התהליך לא מסתיים. הכשרה נכונה היא קריטית:

  • מפגש אוריינטציה: התחילו עם אוריינטציה שבה עובדים חדשים מכירים את הצוות, את החזון של המסעדה, המשימה שלה ותרבות העבודה במקום.
  • הכשרה ספציפית לתפקיד: ודאו שהם מבינים את תפקידם. אפשר לעשות זאת באמצעות חונכות מאיש צוות קיים, הכשרה מעשית או שימוש בחוברות הדרכה.
  • משוב רציף: ספקו לעובד החדש משוב באופן קבוע, בייחוד בימים הראשונים. תנו להם לדעת מה הם עושים נכון ואיפה הם יכולים להשתפר.

שימור הצוות

גיוס האנשים הנכונים כולל גם שימור שלהם. רצוי מאוד להימנע מתחלופה גבוהה של עובדים.

  • תגמול תחרותי: בדקו באופן קבוע את טבלאות השכר כדי לוודא שהם מתאימים לשוק ומספקים לעובדים תמורה ראויה לעבודתם.
  • הזדמנויות לצמיחה: הציעו אפיקי התקדמות בעבודה. בין שמדובר בקידום מבפנים או בהצעת תוכניות הכשרה, ודאו שהצוות שלכם עדיין רואה את העתיד שלו בעסק שלכם.
  • טפחו סביבת עבודה חיובית: אווירת עבודה תומכת, ידידותית ומכילה יכולה לגרום לעובדים להגיע לעבודה בשמחה ובמוטיבציה רבה.

לסיכום

בלב כל מסעדה מצליחה נמצא צוות מסור, הפועל במוטיבציה רבה ליצירת חוויות בלתי נשכחות לכל סועד. עבור מסעדנים, השקעת זמן ומשאבים בגיוס עובדים קפדני אינה רק צורך תפעולי אלא הבסיס לבניית עסק בעל מוניטין חיובי רב. כל עובד, מהשף הראשי ועד המלצר החדש ביותר, תורם לחוויה של כל לקוח. על ידי הבנת המורכבות של תהליך הגיוס, מסעדנים יכולים להבטיח שהצוות שלהם מגלם את מהות המותג שלהם.

נגישות