איך להכין אוזני המן

אחת הסיבות שרבים אוהבים את חג הפורים, מלבד היכולת להתחפש בשלל תחפושות פרועות, היא היכולת ליהנות מאוזני המן טריות! אוזני המן הם מאפה שהשם שלו מגיע מאגדת פורים, כאשר המאפה נראה כסוג של משולש ממולא בתמרים ומעוטר בפרג.

כאשר אתם מכינים אוזני המן חשוב שתצפו לעוגייה פריכה שממולאת תמרים והיא כזאת שחייבת להיות פריכה ולא יבשה ומתפוררת – מה שיכול להעכיר את אווירת החג.

בשל כך חשוב להקפיד להכין אוזני המן בצורה נכונה ולא להתקמצן במילית שהופכת את אוזני ההמן לעוגייה מושלמת שכל אחד ירצה לנגוס בה במהלך החג לצד כוס תה מהביל.

אז כיצד מכינים אוזני המן?

מי שרוצה להכין אזני המן באופן עצמאי, חשוב שידע כי המלאכה אינה קלה, אבל בסופו של דבר היא משתלמת בעיקר כאשר תגישו לחברים ולבני המשפחה אוזני המן שהכנתם במו ידיכם.

אז מהם השלבים בהכנת אזני המן?

שלב ראשון: הכנת הבצק

השלב הראשון בהכנת העוגיות הוא כמובן הבצק. להכנת בצק אזני המן אנו זקוקים לחומרים הבאים:

חצי קילו קמח לבן

260 גרם חמאה קרירה

100 גרם אבקת סוכר

2 חלמונים

80 גרם שמנת מתוקה

1/2 כפית תמצית וניל

כדי להכין את הבצק יש להכניס את כלל החומרים אל קערה אך לעשות זאת בשלבים. בשלב ראשון מנפים אל הקערה את אבקת הסוכר. כעת מוסיפים את החמאה הקרה ובאמצעות מיקסר או קערה עם וו לישה לשים את החמאה והקמח עד לקבל עיסה ללא גושים ועיסה חלקה.

כעת מוסיפים את החלמונים, תמצית הוניל והשמנת וממשיכים ללוש ולהוביף לאחר מספר דקות את הקמח המנופה. כעת שכל החומרים נמצאים יחדיו יש להמשיך לערבל עד לקבל בצק אחיד ואוורירי.

שימו לב! אל תעבדו את הבצק יותר מידי וזאת כדי לא לפתח גלוטן בבצק. בצק אזני המן אשר יעבור עיבוד רב מידי הוא כזה שלא יהיה אוורירי ופריך ולכן חשוב לשים לב לעיבוד של עד כ 5 דקות בלבד!

 קירור הבצק

כעת שהבצק מוכן יש לעטוף אותו בניילון נצמד ולקרר אותו במקרר למשך שעתיים. קירור הבצק יעזור לנו לעבוד עם בצק גמיש ונוח וכזה שלא התפתח בו גלוטן.

הכנת המילוי

בינתיים בזמן שהבצק מתקרר יש להתחיל להכין את המילוי.

החומרים הדרושים למילוי התמרים הם:

450 גרם ממרח תמרים

50 גרם אגוזי מלח טחונים

60 גרם שמנת מתוקה

1 כפית קינמון

את חומרי המילוי מערבבים בקערה עד לקבלת מילוי חלק ואחיד. כעת מקררים גם את המילוי ולאחר הקירור של הבצק והמילוי שאורכו כשעתיים יש לרדד את הבצק הקר על משטח מקומח.

כעת לאחר שהבצק הינו בעובי של 4 מילימטרים, קורצים עיגולים בינוניים ומניחים עליהם את המילוי באמצעות כפית או מזלף. את הבצק סוגרים מכל הצדדים בצורה משולשת ומעל המילוי תוך שנותנים למילוי לבצבץ מעט במרכז אוזן ההמן.

כעת מקררים שוב את אוני ההמן לחצי שעה בערך, לאחר מכן מסדרים את אזני ההמן על תבנית גדולה, ואופים. את אזני ההמן אופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות תוך אפייה של 20 דקות עד לקבלת אזני המן שחומות קלות, נחטפות וטעימות במיוחד!

נגישות